-
Akvilė Rakauskaitė. Druska. 2021
Komercinė reklama, kaip žinome, yra būdas informuoti apie prekę ir paslaugą. Kartu ‒ būdas tą prekę įsiūlyti pirkėjui. O jeigu turėtume omenyje dar ir socialinę reklamą arba, priešingai, ideologinę propagandą, tai gautume visą puokštę reklamos plačiąja prasme visuomeninių vaidmenų.
Projekto „Netikėtos kultūros atodangos“ partnerės ‒ Alytaus dailės mokyklos ‒ mokiniai susipažino su tarpukario Lietuvos pramonės reklama, kurios pavyzdžiai eksponuojami parodoje „Ne reklama, bet faktas!“. Ir, vadovaujami savo mokytojų, savaip interpretavo reklamos temą, žvelgdami į ją kiek ironiškai, su sveiko humoro doze ‒ kaip į būdą, neretai įsiūlantį žmonėms tai, ko jiems nė nereikia. Todėl vaikų kūryba šmaikšti, kartais netgi tyčia balansuojanti ant absurdo ribos, išryškinanti reklamos, kaip manipuliacijos žmonėmis būdo, paslėptas socialines prasmes. Tai daroma vaikiškai nuoširdžiai ir originaliai, todėl visa kūrinių kolekcija įkrauta galinga doze kūrybinės energetikos.
Kęstutis Šapoka